Υπηρεσίες
Γενικές αρχές των υπηρεσιών μας
Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο μέσα σε ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον. Προσαρμοσμένες στην προσωπικότητα και τις ανάγκες του κάθε θεραπευόμενου είναι κάθε φορά σχεδιασμένες βάσει συγκεκριμένων θεραπευτικών στόχων.
Μετά από κάθε συνεδρία, οι γονείς/φροντιστές ενημερώνονται και δίνονται οδηγίες ή υλικό για το σπίτι.
Αξιολόγηση
Για να οριστούν οι στόχοι της παρέμβασης προηγείται μία προσεκτική και ολοκληρωμένη αξιολόγηση, που περιλαμβάνει:
- Ένα πλήρες ιστορικό που δίνεται από τους γονείς ή τους φροντιστές του παιδιού (λεπτομερή στοιχεία σε σχέση με τα στάδια της ανάπτυξης, ιατρικές εξετάσεις, αξιολογήσεις άλλων ειδικών).
- Παρατήρηση του παιχνιδιού και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
- Χορήγηση διαγνωστικών εργαλείων.
- Τον εντοπισμό των γλωσσικών αναγκών του παιδιού σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ιδιοσυγκρασίας του (αυτοεκτίμηση, όρια κτλ).
- Τέλος αξιολογούνται και σταθμίζονται οι συνθήκες και οι ανάγκες της οικογένειας και του σχολικού περιβάλλοντος.
Οι γονείς ενημερώνονται για τη φύση των δυσκολιών του παιδιού και το πρόγραμμα της θεραπευτικής παρέμβασης καταρτίζεται σε συνεννόηση μαζί τους. Οι θεραπευτικοί στόχοι επανεξετάζονται σε τακτά διαστήματα και η πορεία της εξέλιξης του παιδιού ελέγχεται συστηματικά από την υπεύθυνη του Κέντρου.
Παρέμβαση
- Οι γλωσσικές διαταραχές αποδίδονται σε πολλά αίτια και η κλινική τους εικόνα ποικίλει ανάλογα με τον τρόπο και τη σοβαρότητα με την οποία εκδηλώνονται.
- Κάθε θεραπευόμενος έχει ένα μοναδικό προφίλ σε σχέση με τη γλωσσική του λειτουργικότητα και αντίστοιχα οργανώνεται και το πρόγραμμα της παρέμβασης.
- Η θεραπεία είναι μία συνεχής δυναμική ανταλλαγή μεταξύ θεραπευτή και θεραπευόμενου. Ο κεντρικός στόχος είναι η βελτίωση της επικοινωνίας, ενώ δίνεται συνέχεια έμφαση στα επιμέρους συμπτώματα.
- Οι ρυθμοί εξέλιξης και συνεπώς και η συχνότητα και διάρκεια της θεραπείας είναι πάντα ανάλογοι με την πρόοδο που σημειώνει το παιδί ή ο ενήλικας, η οποία μπορεί να είναι αργή, γρήγορη ή σταθερή. Είναι πολλοί οι παράγοντες που συνυπολογίζονται σε σχέση με το ρυθμό εξέλιξης.
- Το θεραπευτικό πρόγραμμα χτίζεται με στόχους που είναι εξατομικευμένοι και προσαρμοσμένοι στις δυνατότητες, τον τρόπο μάθησης και τις ανάγκες του καθενός χωριστά.
- Ο λογοθεραπευτής πρέπει να έχει την ικανότητα να εμπνέει τις γλωσσικές συμπεριφορές με σεβασμό στην προσωπικότητα του θεραπευόμενου και επίσης να έχει τη δημιουργητητα να χτίζει μια σχέση εμπιστοσύνης που θα βασιστεί στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές του.
- Η αποτελεσματικότητα των παρεμβατικών προγραμμάτων βασίζεται όλο και περισσότερο στην έρευνα (τεκμηριωμένη πρακτική) και η πρόκληση για τους κλινικούς αλλά και τους γονείς είναι να ενημερώνονται για τις θεραπευτικές μεθόδους και να κάνουν σωστές κλινικές επιλογές.
- Γλωσσική καθυστέρηση
- Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ)
- Δυσπραξία
- Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
- Βαρηκοΐα – κώφωση – κοχλιακά εμφυτέυματα
- Διαταραχές Ροής ομιλίας (Τραυλισμός)
- Διαταραχές Σίτισης
- Δυσφωνία
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Συμβουλευτική γονέων
- Ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων
- Εποπτείες
Εποπτείες
Οι εποπτείες αφορούν μία εκπαιδευτική-θεραπευτική σχέση ανάμεσα στο λογοθεραπευτή/τρια και τον επόπτη, η οποία στοχεύει στην ολόπλευρη υποστήριξη της επαγγελματικής εξέλιξης του πρώτου. Μέσα από τις εποπτείες οι θεραπευτές ενδυναμώμουν τις κλινικές τους δεξιότητες, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και εμβαθύνουν στην κλινική πράξη. Αυτό τους προσφέρει ασφάλεια ως προς το θεραπευτικό τους ρόλο.
Μέσα στο χώρο της εποπτείας, σε κλίμα εμπιστοσύνης, ειλικρίνειας και ασφάλειας, ο επόπτης αναλαμβάνει την ευθύνη να υποστηρίξει τους εποπτευόμενους, ώστε να εξελιχθούν επαγγελματικά και προσωπικά. Προσφέρονται οδηγίες και συμβουλές ως προς τη διαχείριση των κλινικών προκλήσεων, ενώ παράλληλα δίνεται η ευκαιρία να συζητηθεί και να αναλυθεί η θεραπευτική διαδικασία. Ο εποπτευόμενος μαθαίνει να αναγνωρίζει τα δυνατά του σημεία και να αναστοχάζεται τις κλινικές του επιλογές, ενώ παράλληλα γίνεται σύνδεση της κλινικής πράξης με τη θεωρία και τα ερευνητικά δεδομένα της τεκμηριωμένης πρακτικής.
Οι εποπτείες μπορεί να είναι ατομικές ή ομαδικές, κάτι που εξαρτάται από τις συνθήκες και τις ανάγκες κάθε δομής. Επίσης μπορεί να έχουν τακτική συχνότητα και συγκεκριμένο περιεχόμενο και στόχο ή να είναι έκτακτες, για την κάλυψη νέων προβληματισμών ή αναγκών.
Οι εποπτείες φιλοξενούνται στο χώρο του Παζλ της Επικοινωνίας. Μπορούν, όμως και να πραγματοποιούνται στο χώρο του εποπτευόμενου ή διαδικτυακά.